نگهداری و تمیزکاری در و پنجره یو پی وی سی

در و پنجره های ساخته شده طبق استانداردهای اعلام شده بوتیا توسط سازندگان در و پنجره دوجداره که صلاحیت فنی آنان مورد تأیید بوتیا قرار گرفته دارای کیفیت مطلوب بوده و به عنوان کالای سرمایه ای می بایستی مورد استفاده و نگهداری صحیح قرار گیرد تا اینکه نه تنها زیبایی آن حفظ شود بلکه عملکرد آن نیز در طول عمر مفید ساختمان بخوبی صورت گیرد.

 

مواردی که پس از نصب در و پنجره بمنظور تمیز نگهداشتن و حفظ زیبایی آن و عملکرد یراق آلات می بایستی به مورد عمل گذارده شود به شرح زیر می باشد:

  • برداشتن فیلم حفاظتی از کلیه سطوح بلافاصله پس از نصب و تمیز کاری سطوح با پارچه نم دار و در صورت لزوم مواد شوینده ملایم
  • با توجه به اینکه سطوح خارجی در معرض غبار و دود وآلودگی های جوی می باشد، ضروریست در صورت مشاهده آلودگی، سطوح آلوده تمیز شده تا از چسبیده شدن مواد آلاینده به سطوح و مشکل تمیز کاری جلوگیری شود.
  • کلیه اجزاء در و پنجره که بمنظور باز و بسته نمودن تعبیه شده اند می بایستی حداقل یک بار در ماه بازبینی و به عمل گذارده شوند تا از خوردگی یا سفت شدن بدلیل راکد بودن آن جلوگیری شود.همچنین لازم است سالی یکبار یراق آلات متحرک با روغن غیر اسیدی روانکاری شوند.
  • چنانچه کارهای تعمیراتی از قبیل بنایی، نقاشی و لوله کشی و غیره در اطراف در و پنجره های نصب شده انجام می شود لازم است سطوح در و پنجره کاملاً پوشانده شده و پس از خاتمه کارهای مورد نظر سطوح تمیز کاری شوند.
  • در مواردی که روغن یا لکه شیمیایی بر سطوح در و پنجره باشد از شوینده ملایم برای رفع آن استفاده شود.
  • نوارهای درزبندی می بایستی حداقل سالی یکبار تمیزکاری شده و با روغن مخصوص برای جلوگیری از خشک شدن و شکنندگی آن روغن کاری شوند. از مواد شیمیایی اسیدی برای تمیزکردن نوار درزبندی استفاده نشود. در حین تمیزکاری توجه شود که به نوار صدمه وارد نشود.
دسته بندی: مقالات

مقالات مشابه

نظرات کاربران

ارتباط با بوتیا صنعت
ارسال از طریق واتساپ